Vacature: fractiemedewerker

GroenLinks Zwolle is bij de gemeenteraadsverkiezingen gegroeid van drie naar zeven zetels! Er is een enthousiaste ploeg van zeven raadsleden actief om Zwolle socialer en duurzamer te maken. Om dit allemaal in goede banen te leiden zijn wij op zoek naar een:

Fractiemedewerker

In deze rol heb je een geweldige kans om de Zwolse politiek van binnenuit te volgen! Je bent onderdeel van een gemotiveerd en actief team. Een team dat zich tot het uiterste inzet om de GroenLinks waarden in Zwolle te realiseren.

Wat ga je doen?
Jij bent de spin-in-het-web in de gemeenteraadsfractie. In deze rol ondersteun je de raadsleden organisatorisch, inhoudelijk en in de communicatie. Je moet in staat zijn de grote lijnen te overzien en de voortgang van afspraken binnen de fractie bewaken.

Deze kan je gedurende de week op flexibele wijze invullen. Wat wel een vast werkmoment is is de donderdagavond, want dan vergadert de fractie. Het fractiewerk vergt van de raadsleden veel flexibiliteit en geen 9 tot 5 mentaliteit. Het is dan ook belangrijk dat je in deze rol zelfstandig kan werken en initiatief neemt.

Een samenvatting:

• Beheren van social media (dagelijks) en het mede opstellen van persberichten en andere nieuwsberichten in samenwerking met het communicatieteam
  • Post afhandelen (inkomend en uitgaand) incl. beheer fractie mailbox
  • Ontwikkelen en bijhouden van een digitaal archief
  • Bijhouden van de agenda en voorbereidingen treffen voor de fractie- en raadsvergaderingen
  • Het notuleren tijdens de vergaderingen
  • Bewaken langetermijn-doelstellingen en afspraken
  • Organiseren van bijeenkomsten van werkgroepen, politiek café’s, werkbezoeken enz.
  • Ondersteunen bij netwerkopbouw en contact onderhouden met relevante maatschappelijke organisaties en verwerken van deze gegevens in relatiebestand

Jij kan…

•     Snel schakelen, prioriteren en staat klaar als het nodig is
  •     Goed organiseren, plannen en bent in staat hoofd- en bijzaken te scheiden
  •     Individuele fractieleden ondersteunen en waar nodig begeleiden
  •     Met jouw vlotte pen in begrijpelijke taal de werkzaamheden van de fractie verslaan
  •     Politiek-bestuurlijke verhoudingen aanvoelen en hebt affiniteit met de gemeentepolitiek
  •     Op een betrouwbare en discrete manier deze rol voor een langere periode uit voeren

Wij bieden je…

•     Een plezierige, collegiale en energieke werkomgeving
  •     Een gepaste honorering bij zo’n 8 - 14 uur per week
  •     De mogelijkheid om zelf een actieve bijdrage te leveren aan de Zwolse politiek en aan de ontwikkeling van GroenLinks Zwolle

Kom jij uit de regio van Zwolle, heb je affiniteit met GroenLinks en ben je bij voorkeur per 1 februari 2019 beschikbaar? Dan zien wij heel graag jouw reactie en komen wij graag met je in contact via fractie@groenlinkszwolle.nl! Reageer met een CV en korte motivatie.