Gezocht: Fractiemedewerker (10 u per week)

GroenLinks Zwolle is bij de gemeenteraadsverkiezingen gegroeid van drie naar zeven zetels! Een enthousiaste ploeg van zeven raadsleden, plus burger- en steunleden, is nu op zoek naar een:

Fractiemedewerker

(ongeveer 10 uur p/w, flexibel)

De functie biedt een geweldige kans om de Zwolse politiek van binnenuit te volgen! Je maakt deel uit van een gemotiveerd en actief team, dat zich tot het uiterste inzet om de GroenLinks waarden in Zwolle te realiseren.

Functieomschrijving

De fractiemedewerker functioneert als spin-in-het-web in de gemeenteraadsfractie. De fractiemedewerker ondersteunt de raadsleden organisatorisch, inhoudelijk en in de communicatie. Daarom zoeken we een allround talent. Je moet in staat zijn de grote lijnen te overzien en de voortgang van afspraken binnen de fractie bewaken. De beoogd fractiemedewerker is iemand die initiatief neemt en zelfstandig kan werken.

De functie is voor 10 uur per week, die je op flexibele wijze kan invullen, waaronder in de avonduren. Vaste werkmoment is in elk geval de donderdagavond, wanneer de fractie vergadert. Het fractiewerk vergt veel flexibiliteit en geen 9 tot 5 mentaliteit. Zo is er in de recesperiodes minder te doen, maar in de weken voor bijvoorbeeld de begroting, ben je meer uren kwijt.

Herken jij jezelf in dit profiel? Aarzel niet, solliciteer!

Taken

• Opstellen agenda en voorbereidingen treffen voor de fractievergaderingen en notuleren
  • Bewaken langetermijn-doelstellingen en afspraken
  • Assisteren van de fractie bij voorbereiding op de raadsvergaderingen bij het schrijven van moties/ schriftelijke vragen/ amendementen/ initiatiefvoorstellen
  • Beheren van social media (dagelijks)
  • Post afhandelen (inkomend en uitgaand) incl. beheer fractie mailbox
  • Opstellen van persberichten en andere nieuwsberichten in samenwerking met het communicatieteam
  • Ontwikkelen en bijhouden van een digitaal archief
  • Ondersteunen bij netwerkopbouw en contact onderhouden met relevante maatschappelijke organisaties en verwerken van deze gegevens in relatiebestand
  • Organiseren van bijeenkomsten van werkgroepen, politiek café’s, werkbezoeken enz.
  • Adviseren van de fractie op politiek-inhoudelijk vlak

Functie-eisen

• Je kunt snel schakelen, prioriteiten stellen en staat klaar als het nodig is
  • Je bent een organisatorisch talent en kan planningen maken en bewaken.
  • Je bent in staat hoofd- en bijzaken te scheiden op politiek belang
  • Je hebt een goed gevoel voor procedures
  • Je ondersteunt individuele fractieleden en je bent in staat hen aan te spreken op afspraken
  • Je hebt een vlotte pen en kan in begrijpelijke taal de werkzaamheden van de fractie verslaan
  • Je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen
  • Je hebt affiniteit met de gemeentepolitiek
  • Je bent betrouwbaar en discreet
  • Je bent gecommitteerd om de functie voor langere periode uit te voeren.
  • Je bent bij voorkeur woonachtig in de gemeente Zwolle
  • Je hebt affiniteit met GroenLinks en ons sociale en duurzame gedachtegoed

Wat bieden we?

• Een plezierige, collegiale en energieke werkomgeving
  • Een honorering
  • De mogelijkheid om zelf een actieve bijdrage te leveren aan de Zwolse politiek en aan de ontwikkeling van GroenLinks Zwolle

Arbeidsvoorwaarden

De aanstelling betreft een dienstverband van 10 uur per week voor de duur van een jaar, met uitzicht op verlenging. Salaris zal in overleg bepaald worden. Het is ook mogelijk de functie in te vullen als ZZP-er. Werkplek is gedeeltelijk in de fractiekamer op het stadhuis en thuis.

Procedure

Geïnteresseerden sturen voor 24 september hun motivatie en CV op naar: fractie@groenlinkszwolle.nl. Kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek met de sollicitatiecommissie in de laatste week van september. .

Informatie: Aanvullende informatie over de inhoud van de functie of de procedure is verkrijgbaar bij de fractievoorzitter Sylvana Rikkert via s.rikkert@groenlinkszwolle.nl of de secretaris van de fractie Remko de Paus via r.depaus@groenlinkszwolle.nl