Margriet Leest

Raadslid

“Ik zet me in voor meer verbinding, ontmoeting én het leren van elkaar. Een vriendelijke groet hoeft geen vertaling.”

Margriet Leest (55) deed in 2010 al mee aan gemeenteraadsverkiezing voor GroenLinks Zwolle en heeft hierna als burgerraadslid veel geleerd over het gemeentebestuur. Zij werkt als docent Engels en is op haar school de Coördinator Internationalisering. Margriet woont in de AA-landen en houdt van lezen, dansen en uitgebreid koken. Vooral dat laatste weten haar drie volwassen zonen erg te waarderen. Ze houdt ervan kleine steden en dorpen in Nederland te bezoeken en op iedere plek iets unieks te ontdekken.

“Als wereldburger zet ik me in voor een eerlijk, duurzaam en gastvrij Zwolle. Het is voor iedereen belangrijk om nieuwe ervaringen op te doen zodat verschillende culturen elkaar beter begrijpen. Zo kunnen we ons makkelijker bewegen in de moderne wereld. Het opdoen van deze duurzame ervaringen begint allemaal dichtbij, gewoon thuis door ontmoetingen in onze eigen Zwolse woonstraten! Ook dit is een leven lang leren.”

Contactpersoon voor de wijken:

• Binnenstad
  • Whijtmen