Monique Schuttenbeld

Wethouder

Monique Schuttenbeld is namens GroenLinks wethouder voor energietransitie, cultuur, Stadshagen, cultuurhistorie, toerisme en evenementen.

Ze is erg trots op de stad Zwolle en gaat voor een ‘gezonde groei’ van de stad. Op een duurzame manier en met behoud van waarden en identiteit. Monique: ‘Ik vind het belangrijk de kloof tussen arm en rijk te verkleinen en te zorgen dat alle groepen in onze samenleving worden bereikt en mee kunnen doen. Mensen inspireren om beter om te gaan met ons milieu en de ruimtelijke kwaliteit is eveneens mijn missie.’

Monique is te typeren als daadkrachtig en vasthoudend, creatief en telkens zoekend naar oplossingen. Ze weet mensen te binden en gaat voor de gezamenlijkheid. Tevens is ze niet bang keuzes te maken voor het beste resultaat. Monique is geboren en getogen in Twente, opgeleid als bouwkundige en in het dagelijks leven projectmanager in de ruimtelijke ordening. Hierin zoekt ze de uitdaging in complexe projecten met tegengestelde belangen. Ze woont ruim 30 jaar in Zwolle, woont samen met een professionele drummer en is moeder van een 24 jarige zoon. In haar vrije tijd is ze actief voor kunst & cultuur en is ze vrijwilliger als maatje binnen het project ‘Maatje op maat’.