Norman Finies

Raadslid

Niet alleen kent bijna heel hardlopend Zwolle hem - Norman Finies loopt zich als fractieondersteuner én nummer twee op de lijst van GroenLinks al een tijdje warm om na de gemeenteraadsverkiezingen als een speer uit de startblokken te gaan als raadslid. Zijn ambitie: een Zwolle dat in 2040 energieneutraal is.

Norman: ‘Maar ook ga ik mij inzetten voor een Zwolle dat gezondheid van haar inwoners centraal stelt. Een Zwolle dat de woningnood oplost. En een Zwolle met een spannend en veelzijdig cultuuraanbod bereikbaar voor ál haar inwoners.’

Norman neemt zich voor om de belangen van kwetsbare individuen en groepen te behartigen. Hij is bijzonder gemotiveerd om zijn ervaring in te zetten om samen met betrokken Zwollenaren in de stad steeds weer naar nieuwe manieren te zoeken om onrecht en ongelijkheid tegen te gaan.

Norman is te typeren als idealistisch, krachtig, sterk gericht op samenwerken én verbinden. Hij is bestuurslid geweest van onder meer het Zwolse Openluchtbad, de winkeliersvereniging Assendorp en Atletiekvereniging PEC 1910. Hij is op Curaçao geboren, getrouwd met een Zwolse en vader van twee kinderen.

Hij is in 1968 voor het eerst in Zwolle neergestreken. Na een aantal jaren in het buitenland te hebben gewoond en gewerkt heeft hij zich sinds 1989 permanent in de mooie wijk AA-landen gevestigd. Norman is bedrijfseconoom en registeraccountant met een fiscale achtergrond.

Contactpersoon voor de wijken:

• Stadshagen