Remko de Paus
Gerlinde Schrijver, Zwolle

Remko de Paus

Gemeenteraadslid

„Als gemeente maak je het beleid samen met de burgers. Niet iedereen redt het zelf in deze wereld, maar er zijn wel veel goede ideeen. Soms moet je als gemeente dan net dat zetje durven te geven aan die initiatieven van onderop."

De keuze voor GroenLinks heeft Remko als tiener al gemaakt. Hij organiseerde het oprichtingscongres voor de jongerenafdeling Dwars van GroenLinks. In de plaatsen waar hij daarna woonde, Wageningen en Amsterdam-centrum zat hij in de afdelingsbesturen. In Zwolle koos hij bewust voor de gemeenteraad, in plaats van het bestuur. De afgelopen jaren voerde hij als burgerraadslid al geregeld het woord als het over de zorg ging in de gemeenteraad.

Als burgerraadslid en als voormalig ambtenaar bij onder meer de gemeenten Kampen en Zwolle, heeft Remko van dicht bij gezien hoe zorg en welzijn op dit moment bij gemeenten is georganiseerd. De vader van drie kinderen is sinds eind 2013 zelfstandig professional en is daarnaast op vrijwillige basis penningmeester van inloopcentrum De Bres.

Remko woont in Zwolle Zuid (Schelle).