Nieuws gefilterd op Fractie

Geen klimaatverandering, maar systeemverandering

Afgelopen maandag debatteerde de gemeenteraad over Plan van Aanpak Energietransitie van wethouder Schuttenbeld. GroenLinks fractievoorzitter Sylvana Rikkert begon haar betoog met een slogan van een van de jongeren die demonstreerde voor een beter klimaat ‘Geen klimaatverandering, maar systeemverandering’. Dat gaan we in Zwolle doen.

GroenLinks ziet uit naar mooie en passende nieuwe invulling van de ‘oude’ Statenzaal

Vanavond heeft de gemeenteraad van Zwolle de kaders bepaald waarop initiatieven een plan kunnen indienen voor de nieuwe invulling van de ‘oude Statenzaal’. GroenLinks is blij dat kunst en cultuur als waarderingscriterium wordt toegevoegd bij het openstellen van de aanbesteding, zoals de wethouder toezegde tijdens het debat van 10 december. “Deze aanscherping was voor de fractie van GroenLinks van groot belang. Wanneer een mooi cultureel plan er als beste eruit komt, maar nog een financieel steuntje in de rug nodig heeft, dan komt de wethouder met een voorstel terug naar de raad. Daarmee is het nu de hoogste tijd om de wedstrijd open te stellen en initiatieven uit te nodigen om hun prachtige nieuwe plannen in te dienen.”, aldus raadslid Patrick Pelman.

De week van... Patrick Pelman

Hoe ziet een week eruit van een GroenLinks-politicus? Regelmatig een aflevering van verschillende leden van van de fractie van Groenlinks Zwolle! Patrick Pelman (40) is sinds maart raadslid namens GroenLinks en hij heeft vorige week een dagboek voor ons bijgehouden.

GroenLinks maakt zich zorgen over financiële problemen Het Langhuis

De fractie van GroenLinks maakt zich zorgen over de ontstane financiële problemen bij Het Langhuis. Deze week werd bekend dat er een flink bedrag is gestolen door de penningmeester van Het Langhuis, waardoor de stichting in moeilijkheden is gekomen. Het Langhuis is tevens beheerder van het Cultuurfonds Vernieuwing en Innovatie van de gemeente Zwolle.