Patrick Pelman

“Eerlijk delen en opkomen voor wat kwetsbaar is. Dat is waar ik voor sta.”

Patrick Pelman (39) woont al ruim twintig jaar in Zwolle. Hij kwam naar hier voor zijn studie journalistiek. Nu werkt hij als communicatieadviseur bij Riwis Zorg en Welzijn in Apeldoorn. Naast zijn werk bezoekt hij graag concerten, tentoonstellingen en evenementen en is hij regelmatig te vinden op de badmintonvelden van ZBC. Samen met zijn partner woont hij in de Wipstrik. Patrick is nu bekend als GroenLinks raadslid, maar wordt ook nog steeds regelmatig aangesproken omdat mensen hem nog kennen uit de tijd dat hij werkte in een bekende platenzaak in de Roggenstraat en/of omdat hij in dezelfde periode in een bandje zong en kind aan huis was in diverse Zwolse cafés.

“De kloof tussen arm en rijk is ook in Zwolle te groot. Niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden en kansen. Ik maak me sterk in de Zwolse gemeenteraad om daar verandering in te brengen. Daarnaast vind ik het heel belangrijk dat we een rijk aanbod hebben van kunst en cultuur in onze stad. De afgelopen jaren is het zwaar geweest voor veel kunstenaars, artiesten en culturele instellingen. Ik wil me er sterk voor maken dat Zwolle ook cultureel weer gaat bloeien. Ten slotte hoor ik ook graag van jou wat er nog beter kan in onze mooie gemeente, zodat we samen Zwolle veranderen.”

Contactpersoon voor de wijken:

• Berkum
  • Dieze