De afgelopen jaren heeft Anja bewezen met een brede en gedegen blik naar de ontwikkelingen in Zwolle te kijken. We zijn blij en trots dat zij lijsttrekker wil zijn en hebben er het volste vertrouwen in dat zij tijdens de campagneperiode en daarna - het GroenLinks-geluid van een groen, sociaal en inclusief Zwolle, duidelijk zal laten klinken in de raad en daarbuiten.

De kandidatencommissie: “Anja is een goede teamspeler en manifesteert zich prima als fractielid, in het bijzonder ook als vice-fractievoorzitter. Vanuit haar werk in het voortgezet onderwijs heeft zij veel bestuurlijke ervaring en neemt zij een breed scala aan kennis van en interesse in allerlei onderwerpen mee. Ook is zij beleidsmatig en procedureel sterk.”

Tijdens de algemene ledenvergadering op 22 september wordt Anja Roelfs officieel voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022.