College en raad gaan voorbij aan de mening van ruim 2900 inwoners​. In de met veel bombarie gepresenteerde visie van binnenstadsbewoners en -gebruikers stond een heel duidelijk uitgangspunt: in 2030 is de binnenstad autovrij. Een eindproduct dat tot stand kwam, samen met de inzet van 2911 burgers, 86 experts, 117 ondernemers en 35 studenten. Ruim een jaar later kiest het college voor een veel ruimere formulering, het gaat vooral om het stapje voor stapje autoluw maken van de binnenstad. Ten eerste vindt GroenLinks dit geen duidelijke en ook geen wenselijke ambitie, de Zwolse binnenstad is nooit gebouwd voor auto's en leent zich er eigenlijk ook niet voor. Verder vindt de fractie het onbegrijpelijk dat, nadat de Zwolse inwoners zich hebben uitgesproken over een visie, het college dit naast zich neerlegt en zelf van vooraf aan begint. Hoe serieus neem je dan de mening van de burger? Het amendement (wijzigingsvoorstel) dat wij indienden kreeg helaas geen steun in de raad. GroenLinks zal echter elke gelegenheid aangrijpen om het aandeel blik in de binnenstad terug te brengen naar nul.