GroenLinks gaat de verkiezingen in onder leiding van Rana Berends, nu raadslid en vicefractievoorzitter van GroenLinks-de Groenen. Ook de nummers 2 en 3 op de lijst zijn bekenden uit deze fractie: Michiel van Harten en Patrick Rijke, respectievelijk raadslid en burgerraadslid. De overige kandidaten op de eerste tien plaatsen zijn nieuwe gezichten in de gemeenteraadspolitiek.

Rana Berends, die unaniem door de leden tot lijsttrekker werd gekozen: "Er staat veel politiek talent en een schat aan inhoudelijke kennis op onze lijst. Ik ben er trots op om deze mooie lijst aan te mogen voeren en heb veel zin om met zijn allen een succes van de campagne te maken!"
Berends gaf verder aan te rekenen op zetelwinst. "We hebben de afgelopen periode veel bereikt. En ook nu weer hebben we tal van nieuwe ideeën om de stad socialer, kleurrijker en groener te maken."

De top van de lijst wordt naast de drie genoemde kandidaten gevormd door Bert Docter, Patrick Pelman, Bijan Moshaver, Remko de Paus, Margriet Nieuwenkamp, Janneke Maas en Johan Kuijer. Oud-fractievoorzitter Henny Willems, raadslid Aysenur Ekici en wethouder Hennie Kenkhuis staan als lijstduwers op de plaatsen 28, 29 en 30.

De ledenvergadering van GroenLinks heeft de kandidatenlijst voor de gemeenteraads­verkiezingen op 14 oktober vastgesteld. Een maand eerder al werd het verkiezings­programma "Een kleurrijke toekomst" gepresenteerd. Een volledig overzicht van de kandidatenlijst staat hieronder. Meer informatie over de kandidaten van de top van de lijst kunt u vinden onder het menu-item Kandidatenlijst.

Kandidatenlijst GroenLinks Zwolle voor de gemeenteraadsverkiezingen maart 2010

28. Henny Willems

29. Aysenur Ekici

30. Hennie Kenkhuis

Meer informatie over de eerste tien kandidaten is hier te vinden.

Kandidatencommissie GL Zwolle: Henk Blom, Joan Flikweert (vz) Sander Smit Karolien van Wijk Henny Willems.