For English / Français / Deutsch / Papiamento / Arabic, check zwolle.groenlinks.nl/international.

Anja Roelfs staat op de IJsseldijk. Achter haar is de IJsselbrug te zien.

"GroenLinks durft te kiezen. Niet voor de vervuilers en vertragers, maar voor verandering. Voor een duurzaam, eerlijk en gelijkwaardig Zwolle.

Vier jaar geleden kregen we het vertrouwen van de kiezer. We hebben niet op onze handen gezeten. Integendeel. Dankzij de inzet van GroenLinks is Zwolle groener, duurzamer, eerlijker en gelijkwaardiger geworden.

Een sterk GroenLinks blijft nodig om daarmee door te kunnen gaan en de extra stappen te zetten, die nu nodig zijn. Waar we voor staan de komende vier jaar? Dat lees je in dit verkiezingsprogramma. Een verkiezingsprogramma dat de Sustainable Development Goals (duurzame ontwikkelingsdoelen) als basis heeft.

Samen kunnen wij deze opgave aan, samen maken we van Zwolle die inclusieve, sociale stad voor iedereen."

Anja Roelfs
Lijsttrekker GroenLinks Zwolle

Wij gaan voor:

• Fietsvriendelijke straten in groene wijken.
  • Geen vliegveld Lelystad.
  • Elk jaar 1000 extra huizen binnen de stadsgrenzen, met nadruk op sociale huur.
  • Minder vervuiling, meer duurzame energie. We investeren in geïsoleerde huizen met zonnepanelen & groendaken.
  • Een stad zonder discriminatie of uitsluiting. We zorgen dat er geen kind meer in armoede opgroeit.

Hier vind je onze plannen, ingedeeld op de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen. Beluister je ze liever? In de video hiernaast wordt de tekst van hieronder voorgelezen door ons kandidaat-raadslid Neal Nieuwenkamp.

STEM OP 16 MAART 2022 VOOR EEN MENSELIJK, EERLIJK EN DUURZAAM ZWOLLE.

STEM GROENLINKS ZWOLLE.